söndag, mars 21, 2010

skäms och njut.

brothers & sisters är min bästa guilty pleasure-serie. jag började kolla mest för att ally mcbeal och brenda från six feet under är med, och ganska mycket för att den visades på en så bra tid, sena tisdagkvällar när jag kom från jobbet men inte var redo att sova. svinkonstiga, ganska tråkiga, men rätt underhållande plottar (iallafall när jag återberättar dem för hanna.), mycket förlorade döttrar och söner och hemliga spermadonationer och hjärttransplantat och incestvibbar. jag hatar mammakraktären, och att alla har fult smink, och ja, det är helt enkelt inte så bra.
och nu har en ny säsong börjat men jag har inte sätt ett enda avsnitt. för de har bytt tid, och jag glömmer alltid när det är. och det är liksom en alldeles för dålig serie för att jag ska förmå mig själv att ladda ner den. det är den inte värd. den är värd sin lättillgänglighet, men inte den ansträngning det tar att imdba och leta och ladda ner.
men nu gick en trailer på teve nyss, och det börjar tydligen klockan åtta! ally mcbeal är skallig! peppen! noll anstränging, förprogramerade kisspauser. nu ska här skämmas och njutas!

Inga kommentarer: