torsdag, februari 04, 2010

making his own soundtrack by weaping softley into the wrong end of a saxophone.

okej, lite oklart hur detta blev nån sorts betraktelser-över-samlade-kulturupplevelser, men nu råkar jag ju vara väldans kulturell, då blir det så ibland, antar jag.

anyways, har de senaste två helgerna klämt tre filmer som min bror och strong bad kategoriserar som indie-filmer (till skillnad från independent filmer ). dessa var (500) days of summer, nick and norahs infinite playlist och whip it.

snälla saker jag har att säga om (500) days of summer: den var göllig. joseph gordon lewitt var göllig. summer-karaktären hade gölliga kläder. det var gölligt när joseph ritade skylines på summers hand. gillade också det greeting card som det stod everyday you make me proud, but to day you get a card på.

annars: alltså orkar inte med ploten! orkar inte med att man blir kär i nån för att den lyssnar på the smiths. den anledning har ett bäst-före-datum och inte längre gångbart när man fyllt 16. orkar inte med att den typ är skriven för att niotillfem and crew (no hating! loves niotillfem and crew) ska quotad den blogginlägg upp och blogginlägg ner. orkar inte med att the narrator inleder hela filmen med att säga there's only two kinds of people in the world. there's women, and there's men. ORKAR INTE!

snälla saker jag har att säga om nick and norahs infinite playlist: michel cera är med. han är göllig+ har ett rolig gay-posse.

annars: trååååkig film. sämsta sämsta förtäckta sexscenen ever! alltså värre än alla fladdrande gardineroch saxofonsolon tillsammans.

snälla saker jag har att säga om whip it: drew barrymore har regiserat. och spelar klassisk drew-barrymore-freakout-hippie. + juliett lewis, eve, nya snl-tjejen samt hon sursnygga fräkniga bruden som spelar michael ceras kusin/crush i arrested development. + kul att se att ellen page har mer än ett ansiktsuttryck!

annars: alltså gillade, vill bara jobba på ett pigg-schack, ägna mig åt konstig rullskridsko-sport i förd girl scout-outfit, glidtackla mina bullies, bryta mig in i simhallen och hångla med en snygg gitarrkille under vattnet, ha matkrig och hänga med äldre tjejer som tar hand om mig + ha alia shawkats fräknar året runt.

KORT VERSION: se inte (500) days of summer. se inte nick and norahs infinite playlist. se whip it!

Inga kommentarer: