söndag, november 29, 2009

familjeslipsar.

igår hade var det kusinkalas. pappas kusiner. min bästa sorts släktträff, åh vad jag gillar dem!
bästa grejerna var
1) min modell till hippa sofo-syssling som flackat omkring och inte "tagit tag" i sitt liv så mycket och typ hoppade av gymnasiet och jobbade på doken istället berättade för mig att hon ska läsa till syrra nästa höst. åh det är så fint så jag typ får lite fuktiga ögon och känner mig stolt.
2) pappas kusin, som presenterar sig med hela sitt namn inklusive initialen t mellan för och efternamn och vars mun går i ett, konstaterar att enda gången min pappa blivit sur var när nån sköt ronald regan och inte tog kol på honom.
3) nämna kusins dotter, som även är yngst i släkten, konstaterar att i alla släkter så finns den där mannen/gubben/farbrorn som pratar hela tiden, ställer lite för närgångna frågor och kanske är ganska pinsam, men ändå underhållande. och sen sa hon suckande "och jag insåg precis att i den här släkten så är den mannen min pappa."

2 kommentarer:

en klänning om dagen. sa...

chokladkalendern då?!

lucy sa...

jo, den fick jag, men jag tar den liksom lite förgiven. dåligt av mig.