måndag, september 02, 2019

vecka 36

är det vecka 36 sa mitt jobb-h när hon skulle skriva i kalendern idag. ja, det är det. jag har köpt en veckoplanerare. alltså en kalender? med en vecka uppslagen i taget. en kalender som ska få ligga på skrivbordet. en kalender för pluggandet. jag behöver struktur. hade min första pluggdag igår och MÖS av att läsa en bok, göra anteckningar, markera med överstrykningspenna. gå igenom litteraturlistan och färgkoda vad som ska lånas, vad som ska köpas, vad som finns på www, vad jag får av skolan. och nu ska jag planera min tid. denna vecka är såhär:

måndag: inskolning, egentligen inte för mig, men min kollega är sjuk, så jag får hoppa in.

tisdag: se ovan, plus körstart med körledaren jag rekryterat. jag ska vara på plats en halvtimme innan, jag har nyckel, jag har kontakten.

onsdag: skolstart! har handlat supplys, och läst allt som ska läsas. ska bara välja outfit och samordna mig med sara.

torsdag: stora vinkdagen. oavsett om min kollega är sjuk eller inte. blir skoj. och sen slutar jag tidigt så då är det pluggeftermiddag på bibblan.

fredag: alla barn ska äta. jag slutar tidigt, men vi ska ha jobbfest med halvåttahosmig-tema, så jag ska väl stanna och göra pannacotta. och sen ska vi ha fest.

lördag: vaxa benen och gå på utebiovisning av äppelkriget

söndag: heldag pluggdag.

Inga kommentarer: