torsdag, augusti 01, 2019

summertime sadness :)

Hur var ditt juli?
rätt så präglat av vägglöss. det har verkligen varit en himla downer. oerhört upptagen av det, huruvida de fanns, om det var nått annat, en kamp för att få hit nån behörig att kolla på det. psykiskt terror när det var konstaterat och ganska ledsen över att inte kunna/vilja vara hemma i mitt hem som jag sett framemot.
har dock också haft det kanonfint. det har varit lagom varmt förutom ett par dagar och då hade jag bra överlevnadsstrategier. jag och s:et hade det mycket fint på vår roadtrip. jag har sovit på så många olika ställen och alla har varit på den övre skalan av boenden. har träffat så många jag gillar, umgåtts ordentligt. är också nånstans glad över den kvantitetsttid jag spenderat med mina föräldrar. fattar att jag är bortskämd och är tacksam.

Vilket var ditt största I made it, I’m the worlds greatest-moment i juli?
när jag styrt upp vår kör med ett mer än dubbelt så stort deltagarunderlag än i våras, med höjd köravgift och med en ny körledare. BRA fixat av mig.

Vad kollade du på TV?
andra säsongen av big little lies. gillade den mer än första! annars har just tevetittandet varit väldigt mycket mindre än vad jag hade tänkt denna semester. ska försöka styra upp nu sista tiden.

Vad läste du för böcker?
den underjordiska järnvägen colson whitehead (min kollega hypade denna i ett år, men jag var inte lika imponerad)
testamente nina wähä (får jag spoila för bokklubben eller? om inte emma, sluta läs nu! GOLVAD. bästa jag läst iår. får den inte augustpriset så vet jag inte.)
i love dick chris kraus (gillade särskilt första delen! så intressant om besatthet och skrivande, mina bästa ämnen)
jag säger det ni tänker curtis sittenfeld (underbar novellsamling! bästa hon skrivit sen presidentens hustru)
calypso david sedaris (kul! puttrig! bra!)


Vilken musik lyssnade du på?
gjorde olika playlists till vår roadtripp, en med visor (mest cornelis) och en med winnerbäck (!!!!)
lyssnade annars mest på den enda podd som fanns, nämligen realtionsradion. ÄLSKAR garplind. tror han gör sin sista dag där idag. kommer sluta lyssna nu.

Vilken blev din mest gillade Instagrambild?
vallmovind mot majas kind.

Vad handlade du mest på mataffären?
olika färdkost till tågresor och bilturer känns det som.

Vad tänker du mycket på just nu?
om jag ska bada idag. vad jag ska läsa härnäst. om jag ska baka innan eller efter vi åker till loppisen.

Vad klädde du dig mest i under förra månaden?
gick sönder mina sandaler. har nu på mig min sommaruniform: paisleymönstrad klänning i samma färger som mina träskor.

och hur går det med årets ledord?
så mycket mycket mycket kris!

Inga kommentarer: