onsdag, mars 30, 2016

idag var en vanlig dag.

idag var en vanlig onsdag. jag kom till jobbet strax innan åtta, satte upp en födelsedagstavla för ett barn som fyllde år, beställde kalasplättar till mellanmål, klädde på mig och gick ut. tog emot några barn på gården tillsammans med min kollega, låste upp leksaksförrådet och cykelförrådet. åt förmiddagsfrukt vid bänkarna, tog fram reflexvästar och ryggsäck, väntade på att min kollega skulle bli klar med ett utvecklingssamtal så vi kunde gå till skogen. det drog ut på tiden så vi hann bara gå dit, plocka fram älgmammorna ur ryggsäcken och fundera på hur många mammor vi hade, sjunga min lilla kråksång och att det var soligt idag och sen spanade vi in myrstacken för att se om myrorna vaknat och ATT dom hade! sen gick vi tillbaka till förskolan och gick in. jag höll i samlingen tillsammans med födelsedagsbarnet och när hon valt tre sånger från sångbyrån pratade vi om påskägg, spelade på rytmägg och sjöng ägg ägg mera ägg ät ägg så får du skägg och skrattade ihjäl oss. sen gick vi till matsalen, åt bulgur och linsgryta och sen vilade vi på vår 16gradiga avdelning. men medan vi vilade kom nån elperson och slog på värmen.
efter vilan hade vi kalasmellanmål, jag sjöng plätt plätt mera plätt ät plätt så blir du mätt och alla skratta ihjäl sig ännu mer. sen hann vi precis komma ut allihopa innan det kom en störtskur men sen kunde vi beundra våra skuggor resten av eftermiddagen.

vanlig jobbonsdag.
men det var länge sen innan idag. de senaste två veckorna har jag pga kaos jobbat på ena storbarnsavdelningen. och innan dess hade jag semster. så i nästan tre veckor va jag borta från min avdelning. imorgon ska jag ha två utvecklingssamtal. det känns som att jag knappt vet nått om de barnen. eller att det är helt inaktuellt. hur mycket händer inte med tex språkutvecklingen på två veckor hos en tvååring?

kommer bara återberätta det som hänt idag helt enkelt.

Inga kommentarer: