onsdag, juni 24, 2015

hej och d.

asså bloggen vad är det frågan om? håller du på och självdör eller?
tur att jag har läst två inspirerande verk nyligen som får mig att vilja skriva hära. det ena var en, för mig ny, skunkdagga som jag lolade rakt ut (är det en tautologi att lola rakt ut? ja?) FLERA gånger när jag läste och den andra var en bok i popkompis bokklubb men jag ska väl inte skriva nått om den här innan vi bokklubbat oss om den.
jaja, har sommarlov! ett kort och intensivt sådant. älskar det så mkt. vilken asbra idé alltså. hoppas jag kommer känna samma på måndag när jag ska börja jobba klockan kvart över fucking sju. vi får se. hittills har mitt sommarlov bestått av att mura och spackla på rörspisen, baka och laga mat till mina föräldrar, jamma med pappa på tvåackordslåtar, spela uno med mamma, träffa en kaxig huggorm, läsa samt glo förälskat på lupinerna. OCH viktigast av allt, jag fick premiärkissa på vår nya toalett. på landet! en wc. fick dock inte spola ner pappret utan slänga in det i vedspisen.
om ett par timmar ska jag åka till malmö. mamma frågade om jag hade resfeber (EH?) men nej se det har jag inte. inte ens kommer-jag-få-åka-framlänges-ångest för jag har äntligen lärt mig deschifferera sjs bokningssystem. jaja, nu ska jag väl packa och kanske sova då?

Inga kommentarer: