tisdag, februari 17, 2015

körtjej.

fyra tisdagar har jag varit på körrep. för jag har gått med i en kör. har så länge velat vara med i en kör, men har aldrig varit det. det känns som att det alltid funnits en skarv där, ett glapp mellan vem jag är och vem jag verkar vara. folk brukar tro att jag sjungit i kör. men nu har jag rättat till detta, idén om mig är nu närmare den jag är. en körtjej. orka va en körtjej men jaja. den här kören har redan levt upp till alla förväntningar och mer därtill. i söndag sjöng vi bland annat birds. på en gudstjänst. i kyrkan där min mormor är begravd. i klädsel solnedgång. och när vi gick ut spelade oranganisten nånsorts orgelarr av birds. att jag inte grinade sönder då. det är alltså en kör som sjunger pophits, men nästa vecka ska vi, med ett reps varsel, sjunga utivårhage som pausunderhållning när den där abortfilmen som avbröts av rökbomber ska visas. älskar att vara med i en kör där samtliga tycker att det är självklart.

Inga kommentarer: