söndag, april 06, 2014

landet landet landet.

var på landet igår. det var första gången för i år. det finns en given åka-till-landet-rutin som går ut på att man går upp halv åtta på en lördagsmorgon, sätter sig i bilen i tystnad/lyssnandes på lundströms bokradio (säger/skriver nästan alltid bokströms när jag ska prata om det programmet), åker till nyk och kristenloppisen öppen hand, kollar porslinet, kollar barnhörnan, kollar bokhörnan, sätter sig i bilen, lyssnar på spanarna, kommer fram och sitter kvar tills spanarna är slut. exakt så såg det ut igår. handlade för 30 spänn på öppen hand, en bamsehanddocka och två extremt bra "bokfynd".
väl framme var det dags att inspektera ägorna, framförallt den nya spisenheten. alla gav tumme upp. min genimamma hade föreslagit att vi skulle grädda våfflor och dricka varm choklad, så det gjorde vi, ute i solen. sen gick jag och niklas på promenad för att kolla vad i helvete de gjort med min skog. svar: de hade tagit bort den! och mina hallonsnår! alltså man kunde se en himla bil åka förbi! en bil! kalhyggegallringen hade även resulterat i ett väldigt true detecitive-esquet landskap. allt såg extremt misstänkt ut, antagligen hade ritualmord och/eller vikingabegravningar förekommit på så gott som alla platser. det fanns iallafall rikligt med vitsippor. plockade även snödroppar och påskliljor.

2 kommentarer:

Sofia sa...

EN BIL?!??!!

lucy sa...

JAVET! alltså, niklas tyckte att jag använde begreppet "min" lite väl vidlyftigt, så det skogparti som åsyftas här är det som är direkt på högersidan när man åkt ner för backen på grusvägen, om du fattar. inte in vid huset. MEN ÄNDÅ!