måndag, februari 04, 2013

den här peppen?

imorgon ska jag ha samling. har ej haft det i år pga att vi kör växelvis två veckor var så nu börjar mina två veckor dårå. samling är kanske inte nånting man lägger ner sin pedagogiska själ i. inte varje dag iallafall. vi har ju en ram och ett upplägg som vi alltid följer, den är ju genomtänkt och har pedagogiska syften, men det blir mest de sånger som det blir/som råkar ligga i sångpåsen osv.
men inte nu, nu har jag minutiöst valt ut sång och ramsa, letat upp fina fingerdockor och tänkt urnoga på ordningen på sångerna för bäst effekt. är helt peppad på denna roliga roliga samling. känns som att jag ska ge kidsen en mycket fin present. som att jag är en fullfjädrad entertainer som ska dra på med fyrverkerier och storartat spektakel. men alltså det är bara en helt vanlig samling. ändå  så pass PEPP.

Inga kommentarer: