lördag, april 14, 2012

what about second breakfast?

förritin ogillade klara starkt att man bloggade om mat. kan man ju fatta. det finns något väldigt livsnjuterigt och fejan-skrytigt över att lägga upp bilder på mat man ätit och gillat. om man inte gör som emma e e och presenterar storheter som smet i kärl osv. när jag var en aktiv användare av bilddagboken la jag ofta upp bilder på fika jag fikat och gillat. tills nån kommenterade "fikadagboken". då slutade jag tvärt.
det betyder inte att jag slutade fota mat jag åt. framförallt inte frukostar jag åt. jag har ett mycket stort arkiv med frukostbilder, men de ligger på en extern hårddisk och skräpar. kanske orkar jag kopplar jag in den och lägger upp. i väntan på detta kommer istället bildkavalkad från mitt kameramobil. först ut: de sista två dokumenterade frukostarna i hallonbergen! tagna med två dagars mellanrum, precis innan jag flyttade därifrån. notera ellens oliviakopp! den fick hon tillbaka i samband med flytten. inte heller den turkosa koppen är längre i min ägo. dess tvilling slog jag sönder, remember? och det var alltså inte mer än rätt att hanna fick den som fortfarande var hel i bodelningen. det är den perfekta koppen och det tog mig ett år att hitta en värdig ersättare. (alltså de bruna vi köpte var INTE ALLS lika bra.)


Inga kommentarer: