söndag, mars 18, 2012

föräldrarna.

hade utvecklingssamtal med eric haag-pappan* och hans fru i veckan. iallafall så var allt idel tiptop och framgångssaga, och då tenderar det att gå undan. så när vi var klara hade vi en kvart kvar ungefär, och jag frågade om det var något mer de undrade över? och då sa mamman att hon ville passa på att fråga, för det är ju så mycket debatt om det nu, det här med hen. hur tänker vi kring det?
och så pratade vi om det, hur vi tänker, eller hur jag tänker som pedagog. och jämförde med debatten kring snippa och hur himla snabbt sen det blev var mans ord. och makten i ord och förändringarna det kan innebära i nutiden och framtiden.
och så sa eric haag-pappan att först hade han tyckt att det var ett himla larvigt hittepåord, men det är ju som du säger, och i längden kan det säkert skapa ett mer jämställt samhälle och ALLT SOM LEDER TILL MER JÄMSTÄLLDHET KAN JU BARA VARA BRA.


* jag kallar honom så för att han är lite lik eric haag, och för att jag inte gillade honom från början. han är en hantverkardude som är ganska knegig av sig, inte mitt typ av person kanske, och inte den jag tänker högst tankar om kanske. men nu gör jag det svinmycket, och det gör att jag även gillar eric haag lite mer.

Inga kommentarer: