söndag, december 04, 2011

sliding doors.

häromkvällen när jag var i det där tillståndet av halvt sovande, då man typ rycker till och vaknar igen ni vet? då hörde jag/drömde jag att jag hörde ljudet av att hanna öppnade skjutdörren från sitt rum in till köket i hallonbergen. ett hasande och rullande ljud.
detta ljud fick mig inte bara att rycka till och vakna och förvirrat försöka orientera mig utan blev en himla madeleinekaka som satte igång en massa triviala minnen från när jag och hanna bodde tillsammans. såg hanna framför mig i dörröppningen efter att skjutdörren hasats åt sidan. med kisande ögon och rufsig sovfisyr, sovshorts från hms herravdelning och wwjjd-tröja med uppklippt hals.
är ju himla nostalgiskt lagd och saknar ofta hallonbergen. men minnesdetaljen ovan är inte en av de saker som jag brukar packa in i mitt rosa skimmer därifrån, en vardagsgrej som inte betyder nått och jag är ju inte speciellt charmig under den tiden på dygnet som scener som denna brukade utspela sig, tänker att jag i mitt ocharmiga tillstånd knappast borde sortera in det i minnesbanken. så himla konstig sak att minnas. helt plötsligt, i nån sorts in between-tillstånd. ljudet av en hasande, rullande dörr.

Inga kommentarer: