söndag, juni 26, 2011

tur att det är semster snart.

när jag var på anställningsintervjuer förra våren var det en som hade formulär 1 a på sina frågor och undrade hur jag fungerade i grupp och vad jag hade för barnsyn och hur jag regerar på stress. och svaret på den sista frågan är att jag får små kli-iga blåsor på fingrarna när jag är stressad. husmorseksem har ellen lärt mig att det heter, hon får samma. men det sa jag inte till anställningsintervjuaren.
iallafall. har inte haft sånna blåsor sen jag slutade plugga. pga har inte varit så himla stressad. de senaste två veckorna har varit superstressiga. med nyinskolade varav den ena bara vill sitta i mitt knä och den andra tar kontakt med de andra barnen genom att drämma till dem med närmsta tillhygge. gamla barn som är svartsjuka på de nya barnen som stjäl all min uppmärksamhet. en kollega på semester och därför en vikarie som inte alls täcker upp för avsaknaden av ordinarie kollega. och en hönsmamma som vill ha samtal och möten och flytta på sitt barn än hit och än dit och försöka få henne att tycka det är bra, hitta vägar in och övertyga och visa goda exempel och göra mjuka övergångar. och så planera in överskolningar och lugna pappor som oroar sig över hur det gick på treårskontrollen och kan hans son verkligen rita cirklar och är därmed redo för att börja på stora avdelningen?
iallafall. blåsorna har kommit tillbaka.

Inga kommentarer: