tisdag, december 14, 2010

dom väntade på mig.

i min bransch är man eftertraktad bara genom det faktum att man finns. med den nya läroplanen som i princip kräver minst en förskollärare per barngrupp och ett stundande generationsskifte blir efterfrågan knappast mindre. det är en arbetsmarknad där en arbetssökande lite kan välja och vraka. det är ganska juste. jag har verkligen valt min arbetsplats. jag kunde kräva en lön som jag knappt trodde jag skulle få. de behövde mig. fast det har varit lite jobbigt att de inte behövde just mig, utan att de behövde någon. vemsomhelst. trodde jag.
på vår senaste pedagogiska handledning pratade vi lite om arbetsmarknaden och utbildningen, och jag sa just det, att jag hade valt att vara just där. och då sa k, att vi har ju verkligen valt dig också. vi har inte haft nån förskollärare på tre år på vår avdelning, för vi har inte hittat nån vi ville ha. vi väntade på nån som du. vi väntade på dig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad fint! du är bäst! /jenny