söndag, mars 08, 2009

i <3 min nya jacka

i fredags hände en helt sjuk grej. helt sjuk!
jag har en ovana att när jag är i behov av ett klädesplagg, säg en vårjacka tillexempel, så tänker jag ut exakt hur den ska se ut och sen ger jag mig ut på jakt och letar efter min ihopfantiserade jacka och blir alltid helt besviken för det är ingen som tillverkar jackor efter mitt huvud. beeing envis som en djävla oxe så lär jag mig aldrig det här, utan fortsätter gång på gång med min detaljerade kravlista och blir gång på gång tvungen att nöja mig med nån kompromiss, men först efter ett ihärdigt letande.
anyways, i fredags då, var jag på jackjakt, länge och väl, men en exakt bild i mitt huvud. och när jag nästa gett upp så var jag en sväng på top shop, och vad hängde där om inte jackan som hänger i mitt huvud! samma modell, samma färg, med luva och dragkedja och knappar på fickorna. aningens aningens kort, men annars helt perfekt och fulländad. sen jag köpte den har jag varit tvungen att prova den minst 10 gånger, för jag tänker att jag förhärligar den, men den är lika perfekt varje gång. helt sjukt.

Inga kommentarer: