måndag, juli 23, 2007

svenska sommar

Jag är fortfarande i skogen, och jag har en massa hemlängtan, men i lördags hade jag värsta fina dagen som påminde mig om varför det är trevligt att vara här ibland och att jag ju gör det här jobbet för att det är en massa bra människor med. Jag och J och E1 hängde med E2 i hennes sommarstuga och jag läste i min nya Harry Potter-bok som jag med exemplarisk framförhållning beställde för flera veckor sedan. Vi fick potatis som var nyplockad och massa annan god mat, och sen åkte vi till en lite större stad och blev inhustlade av E3 på Parksommar och tittade på Säkert!. Det var grymt, och vi avslutade med sushi och cigaretter och sen åkte vi hem och jag läste ut boken till tidigt på morgonen. Sen när jag snubblade runt kvarteret med hunden i släptåg nästa dag, iförd gårdagens outfit och frisyr så funderade jag på vad som var mest pinsamt - om mina grannar trodde att jag kom direkt från en vild lördagkväll ute och inte brytt mig om att duscha och borsta tänderna eller om de visste att jag legat vaken till halv sex på morgonen och läst Harry Potter. Tur att den enda grannen som är hemma är den dementa, annars hade det blivit skandal i grannskapet minsann.

Inga kommentarer: