onsdag, mars 14, 2007

telefonsamtalsämne

imorse hade jag ett mycket givande samtal med min far. det händer inte så ofta. eller vi pratar inte så ofta i telefon, men förut var det mest om att jag borde söka jobb/städa lite när jag ändå var hemma (när jag var arbetslös alltså) och under det senaste halvåret har det varit om att jag borde köpa mig en bostadsrätt. anyways, nu handlade samtalet mest om dolly, var vi skulle ses och när, och jag lyckades lura till mig att vi ska äta middag tillsammans först, jag ska propsa på sushi sen.
sen pratade vi lite överraskningar och så avslutade vi samtalet med det obligatoriska bostadssituationssnacket, och DÅ, då sa min pappa, MIN PAPPA, att han tyckte jag gjorde rätt i att inte köpa en bostadsrätt hastigt och lustigt, utan att det var bättre att jag väntade lite, och jag hade ju faktiskt någonstans att bo ett bra tag till! sa min pappa. det ni.

/lucy

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är mycket imponerad. Har han gett upp tro?