onsdag, november 04, 2009

om jag hade ett skunkkonto skulle ni slippa läsa den här skiten.

FÖR 10 ÅR SEN,
1. var jag aldrig i skolan.
2. ägde jag två lady soultröjor som jag hade på mig jämt.
3. var barnvakt en gång i veckan till världens finaste tvillingpar.

FÖR 5 ÅR SEN,
1. hade jag tagit studenten och var arbetslös och meningslös.
2. var jag som deppigast och grät mig till sömns varje dag.
3. hade jag bara hål i ena örat.

FÖR 3 ÅR SEN,
1. hade jag flyttat till hallonbergen och bodde med hanna, ellen och thård.
2. läste jag barnkultur på univeristetet och började jobba i infodisken på sub.
3. gick jag på baba varje onsdag och började blogga.

FÖR 2 ÅR SEN,
1. läste jag första inriktningskursen på min utbildning och män och maskuliniteter som kvällskurs.
2. bakade jag tillsammans med sofia mitt livs första prinsesstårta.
3. dansade jag som om ingen såg på 90s.

FÖR 1 ÅR SEN,
1. blev jag hobbyjournalist.
2. slutade jag prata med tommy.
3. höll sommardagis på att ta knäcken på mig och jag funderade allvarligt på att byta yrkesinriktning.


IGÅR,
1. var jag på kommundag i rissne och diskuterade inskolning.
2. blev jag bjuden på paj i fru och gick barnvagnspromenad med sofia.
3. jobbade jag och blev personligt inbjuden till bibliotekets julfest.

IDAG,
1. har jag oväntat en ledig dag.
2. ska jag shoppa lite och göra potatisgratäng.
3. och slutligen dansa riverdance, förhoppningsvis med emma.

IMORGON,
1. ska jag redovisa barnstv-tittande och lägga ut texten kring vad som händer med barnprogram om man flyttar dem ur dess kulturella kontext och översätter dem.
2. jobba med mina favoritkollegor på helt fel dag.
3. skriva ett artikelutkast.

Inga kommentarer: